Volkswagenclub - Fórum

Vítejte na diskuzním fóru Volkswagen clubu. Pro zapojení do diskuze se prosím přihlašte, nebo registrujte.

Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Téma: Jak šel čas s kultovním modelem Golf GTI

Jak šel čas s kultovním modelem Golf GTI 7 roků 11 měsíců zpět #849


  • Volkswagen club
  • Avatar uživatele Volkswagen club
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Příspěvky: 398
  • Obdržená poděkování: 53
  • Karma: 9
Jak šel čas s kultovním modelem Golf GTI

GTI. Zkratka, která si získala srdce mnoha fanoušků po celém světě bude od 4. května opěvována v rámci gigantického setkání u jezera Wörthersee.

Jako obvykle se očekává nápor desetitisíců návštěvníků a při této příležitosti vystaví Volkswagen všech sedm generací modelu Golf GTI. Třešničkou na dortu pak bude světová premiéra ještě ostřejší varianty Clubsportu. V tomto článku se však vrátíme až do roku 1976, kdy to všechno začalo...

Od doby, kdy přišly na trh první gétéíčka, už uplynulo neuvěřitelných 40 let. Hlavními rysy prvního Golfu GTI byl agilní motor, řízení s bezprostředními reakcemi, nízká hmotnost, hlavice řadicí páky ve tvaru golfového míčku, červený pruh na masce chladiče, sportovní podvozek a design.

Paradoxem je, že vývoj tohoto vozu probíhal potají a prvotním plánem bylo vyrobit jen 5 000 kusů. Dneska můžeme konstatovat, že celková výroba všech verzí modelu Golf GTI překročila hranici dvou milionů exemplářů.



Golf GTI I (1976)

Šestice mužů zosnovala v roce 1974 tajný plán vývoje "sportovního Golfu" a tento projekt protlačila přes všechny instance. Dnes již nelze jednoznačně určit, v jaký den roku 1976 bylo vyrobeno první sériové GTI, ale důležité je, že se tak stalo.

Faktem je, že s výkonem 110 k a nejvyšší rychlostí 182 km/h vzal útokem nejen svět kompaktních vozů, ale na dálnicích proháněl také luxusní sportovní vozy a sedany. Dalším mezníkem se stal rok 1983, kdy byla představena první speciální edice s názvem „Pirelli GTI“ o výkonu 112 k.

Golf GTI II (1984)

Strategický geniální tah následoval o rok později s modelem Golf GTI II s výkonem 112 k, který převzal koncepci první generace s identickými charakteristickými rysy GTI. Z novinky se tak stal klasický model. Ikona. V roce 1984 způsobilo zavedení katalyzátoru snížení výkonu na 107 k.

O dva roky později kompenzoval Volkswagen pokles výkonu novým šestnáctiventilovým motorem, který navázal na agilitu původního GTI výkonem 129 k v kombinaci s katalyzátorem. V roce 1990 posunulo spirálové dmychadlo výkon modelu Golf GTI G60 na 160 k.

Golf GTI III (1991)

Do třetí generace přenesl Volkswagen charakteristické rysy GTI v roce 1991. Vše začalo výkonem 115 k, ale o rok později vzrostl výkon díky novému motoru se čtyřventilovým rozvodem na 150 k.



V roce 1996 rozšířil nabídku verzí GTI turbodiesel TDI o výkonu 110 k a v průběhu následujících let se zážehové a vznětové varianty definitivně rozdělily na GTI a GTD. Rovněž v roce 1996 byl na trh uveden jubilejní model „20 let GTI“.

Golf GTI IV (1998)

V roce 1998 uvedená čtvrtá generace GTI vystupovala velmi decentně. Technicky byl Golf GTI IV o výkonu 150 k vozem, který měl svou agilitou a kvalitou velký náskok před konkurencí.

Zážehové motory – čtyřválce a (jedinečné) pětiválce – dosahovaly výkonu až 170 k, vznětové motory poskytovaly maximálně 130 k. V roce 2001 zahájila renesanci sportovní ikony speciální edice „25 let GTI“ s přeplňovaným motorem o výkonu 180 k.

Golf GTI V (2004)

Golf GTI oslavil velkolepý návrat debutem páté generace v roce 2004. S výrazně ostřejším vzhledem, přeplňovaným motorem o výkonu 200 k a maximálně suverénními jízdními vlastnostmi byl koncept GTI katapultován do budoucnosti.

Volkswagen věnoval svým fanouškům k 30. narozeninám kultovního sportovního modelu v roce 2006 edici „30 let GTI“ o výkonu 230 k. V roce 2007 se na start postavila reinkarnace verze „Pirelli GTI“ se shodným motorem.



Golf GTI VI (2009)

S šestou generací následoval Golf GTI v roce 2009, kdy nově definoval trakci elektronickou uzávěrkou diferenciálu (XDS). GTI o výkonu 210 k tak poskytovalo ještě větší potěšení z jízdy. Bylo to GTI, které nabízelo díky nově koncipované výfukové soustavě ještě slyšitelnější dynamiku.

Poprvé bylo navíc nabízeno také v karosářské variantě kabriolet. Vrcholem této generace byl v roce 2011 „Golf GTI Edition 35“ s výkonem 235 k, uvedený na trh u příležitosti 35. narozenin.

Golf GTI VII (2012)

Sedmá generace GTI byla uvedena v roce 2012 ve dvou výkonových stupních. Vstupní verze nabízí nejvyšší výkon 162 kW/220 k3, Golf GTI Performance je vyladěn na 169 kW/230 k4 a je navíc vybaven novou uzávěrkou předního diferenciálu.

Začátkem roku 2016 následovalo na tomto základě zvýšení výkonu až na 213 kW/290 k pro verzi Golf GTI Clubsport, která se ještě víc přiblížila k světu motoristického sportu.

Další krok tímto směrem učiní speciální edice modelu Golf GTI Clubsport (verze Clubsport S), která bude začátkem května 2016 představena u jezera Wörthersee.
Poslední úprava: 7 roků 11 měsíců zpět od Volkswagen club.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Poděkovali: daniel83, Roman GTI

Jak šel čas s kultovním modelem Golf GTI 7 roků 8 měsíců zpět #1149


  • Roman GTI
  • Avatar uživatele Roman GTI
  • OFFLINE
  • Nováček
  • Příspěvky: 9
  • Obdržená poděkování: 3
  • Karma: 0
Tak takovou fotku až na ten clubsport můžeme udělat i tady.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Jak šel čas s kultovním modelem Golf GTI 7 roků 8 měsíců zpět #1171


  • MeX
  • Avatar uživatele MeX
  • OFFLINE
  • Člen FREE
  • Příspěvky: 72
  • Obdržená poděkování: 4
  • Karma: 0
To by ale nejdřív chtělo najít nějakého sběratele, Romane :cheer: ;)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Jak šel čas s kultovním modelem Golf GTI 7 roků 8 měsíců zpět #1174


  • daniel83
  • Avatar uživatele daniel83
  • OFFLINE
  • Člen PREMIUM
  • Příspěvky: 17
  • Obdržená poděkování: 2
  • Karma: 2
Mám objednáno GTI VII, bude v listopadu, tak pak bych mohl přijet na nějaké focení GTIček, pokud by se plánovalo B)
A na jaře chci určitě jet na Worthersee, tak by bylo super, kdyby nás odtud jelo víc..
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Jak šel čas s kultovním modelem Golf GTI 7 roků 8 měsíců zpět #1177


  • Roman GTI
  • Avatar uživatele Roman GTI
  • OFFLINE
  • Nováček
  • Příspěvky: 9
  • Obdržená poděkování: 3
  • Karma: 0
Ale to bych jednoho znal.Má ty GTIčka všechny od jedničky až po šestku a vše v červené barvě a některé i ediční.A taky čeká na clubsport.Bylo by dobré založit fan club na tyto vozy.Protože vidím,že jich začíná jezdít více a pro mnoho lidí je to styl.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Jak šel čas s kultovním modelem Golf GTI 7 roků 8 měsíců zpět #1178


  • Roman GTI
  • Avatar uživatele Roman GTI
  • OFFLINE
  • Nováček
  • Příspěvky: 9
  • Obdržená poděkování: 3
  • Karma: 0
Na to worthersee se určitě můžeme domluvit.Jezdím tam každý druhý rok a hlavně když mají představit nějakou novinku.Je to super akce a je hodně k vidění.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.170 sekund

  • Auto Kelly
  • Hook
  • ELIT
  • Kobras
  • VW Brouk
  • Metropol
  • Castrol
  • escape6
  • foerch
  • alcar
  • wuerth
  • trost
  • dekarbonizace
  • Flat4
  • safex

    Přihlášení