Volkswagen Driving day 2017

Driving day je jedna z akcí, kterou pořádá Volkswagen pro své věrné zákazníky. Každý by se sem chtěl dostat, ale z důvodu omezené kapacity, se to nepovede každému. Naštěstí nás se to netýkalo a v sobotu 9. září jsme vyrazili vstříc skvělému dni.

Driving day se již třetím ročníkem pořádal ve Vysokém Mýtě u Pardubic. Ráno probíhala registrace a rozřazování do skupin po zhruba 15 řidičích. Následovala lehká snídaně ve formě bufetu a také kávy, kterou připravoval opravdu šikovný barista.

DSC02363

Kolem 10 hodiny moderátor akce En dru vše oficiálně zahájil a vyzval návštěvníky, aby se přesunuli na svá stanoviště. Osobně jsem byl ve skupině číslo tři. Začínala na stanovišti s názvem Be Hero. Jednalo se o kurz první pomoci. Společnost Zapolim se postarala o to, abychom se při nehodě dokázali postarat o posádku havarovaného vozidla a dokázali pomoci, dokud nepřijede sanitka.

DSC02390
Dalším stanovištěm pro naši skupinu byl off road polygon. Kamenitá trať plná strmých kopců a srázů. Prvním testovacím autem byl Amarok s motorem V6. V prvních chvílích jsme ani nevěřili, že se auto po kopci dokáže vyšplhat. Opak byl pravdou a Amarok neprojevil ani náznak toho, že by něco nezdolal. Překvapil nás ovšem off road asistent, který se zapne ze strmého kopce dolů, kdy auto samo pozvolně brzdí a není tedy k tomuto úkonu potřeba zásah řidiče. Je zkrátka lehce nepříjemné, že auto sjíždí z kopce samo a vy jako řidič nemáte nohu na brzdě. Dalším testovacím autem byl Touareg, ve kterém se testoval náklon vozu. Za sebe osobně musím říct, že v těžkých chvílích, kdy jsme si mysleli, že se auto převáží a skončíme na střeše, opět ani náznak jakékoli nejistoty. Alespoň ze stran auta. Auta bez potíží překonala vše, co jim přišlo do cesty.

DSC02430
Hodinová pauza na oběd v tu chvíli bodla, byl to vlastně jediný možný odpočinek mezi dopoledním a odpoledním programem. Na výběr bylo ze tří jídel a na lidech bylo vidět, že všem náramně chutná. Během hodiny řidiči do sebe doplnili palivo a aditiva a bylo vše připraveno na odpolední program.


Naše první zastávka v odpoledním programu byla už na testovacích jízdách. Nevím, jak ostatní a co řídili, takže budu mluvit za sebe a naservíruji vám své dojmy. Prvním testovacím autem byl Golf Variant ve verzi R na krásných 19 palcových kolech. Musím říct, že kluci, co měli jednotlivá auta na starost, mi dovolili po mých zkušenostech auto opravdu protáhnout a nechali mne jet podle mých možností a samozřejmě na moje body. Přeci jen, jsou to moje body. Já jako zkušený znalec automobilů značky Volkswagen jsem si hned začal nastavovat sportovní režim a tvrdost pružin. Kluk poznal, že vím, co dělám a nechal mě v tom. Na poslední chvíli si na zadní sedadla přisednul pár v nejlepších letech s tím, aby zjistili, jak auto pojede. Já si zapnul řazení pomocí „pádel“ a ostře vyrazil prvních 100 metrů, abych zkusil akceleraci. Po tvrdším brždění se ze zadních sedadel ozvalo: „už je asi pozdě si přesednout, že?“ (smích) Auto jelo opravdu skvěle a 310 koní pod kapotou mi nedalo chvíli klid. Zvuk, který motor vydával, jsem přirovnával k symfonii. Opravdu skvělé. Až na otázku spotřeby. Při mojí agresivní jízdě se spotřeba dokázala vyhoupnout na 14 litrů. Ale jak se říká, za zábavu se platí.

DSC02512
Druhým testovacím autem byl stejný model ovšem s motorizací GTD, tedy nejsilnější dieselový motor. Nebudu zbytečně tyto dva modely srovnávat. Model GTD jsem měl půjčený necelý měsíc zpátky a zajímalo mne, zda pocítím rozdíl mezi krátkou a dlouhou verzí. Pravdou je, že chování vozu opravdu jiné bylo. Delší verze „variant“ je pocitově nějaká línější a každé kilo navíc bylo znát. Ale i přesto všechno by výkon stačil a jezdit s takto našlapaným autem za necelých 8 litrů ve sportovním režimu je opravdu hodně dobré.

DSC02476
Třetím autem v pořadí byl Amarok s motorizací jako na off roadu. První dojem? Tank, autobus, kamion, traktor, zkrátka všechno dohromady. Toto auto na svoji hmotnost je opravdu živé a na lesních cestách bude dobré. V jedné chvíli se mi v protisměru objevil traktor. A to bylo asi poprvé, kdy mi traktor opravdu uhnul z cesty, až skoro do škarpy. Takový je nový Amarok.
Čtvrtým a posledním modelem v prvních testovacích jízdách byl Tiguan s dvoulitrovým motorem v R-line paketu. Auto jsem si svým způsobem oblíbil. Je to menší SUV s dobrým výkonem. Oranžový interiér mě nadchnul. Volba jízdních vlastností je také skvěle řešena středovým kolečkem u řadící páky. Jediné, co bych sám za sebe vytknul, je cenovka vozu, který jsem měl v ruce. Zkrátka a upřímně: 1,5 milionu korun mi přijde, sice na skvělé SUV, ale stále SUV, trochu moc. 

Dalším blokem programu byla škola smyku. Za sebe musím říct, že tento blok programu mne bavil a jsem rád za to, že jsem ho mohl absolvovat. Naučit se ovládat auto v kritických situacích je určitě věc, kterou by měl řidič znát. Umět se za volantem správně zachovat v každé situaci může zachránit život vám, ale i ostatním účastníkům provozu. Na kluzkém povrchu se auto chová jinak, a tak trochu je s ním větší zábava. Ale také dostat během jedné hodiny třikrát „hodiny“ není úplně příjemné. Je potřeba říct, že Volkswagen měl toto stanoviště dokonale vymyšlené. V každém autě totiž byla vysílačka, do které mluvil samotný instruktor. Sám za sebe doufám, že se do podobné situace nedostanu a nebudu muset řešit otočení volantu kontra ke kolům. Ale byla to sranda.

DSC02588
Posledním bodem našeho programu byly druhé testovací jízdy. Konečně se dostala řada na Arteon. Na ten jsem se opravdu těšil a čekal od auta mnoho. Bez nadsázky a lží mi auto vše dalo. Opravdu se jedná o luxusní limuzínu, která se dokáže o vaše pohodlí skvěle postarat. V režimu Comfort se auto nese po silnicích a máte pocit, že nad vozovkou vlastně letíte. Necítíte žádné nerovnosti a je to opravdu komfortní jízda. Ve sportovním režimu si auto více sedne a s motorem o síle 284 koní umí být pořádně agresivní. Zadní okno by v autě nemuselo vůbec být, jelikož přes délku celého vozu a výšku zadních sedadel není skrz okno vidět. Interiér je pěkný až na středový budík ukazující hodiny. To mi do celého konceptu auta moc nesedí a působí to spíše komicky s lehkou imitací Bentley. Jinak je auto skvělé a dovedu si představit, že bych si ho jako úspěšný manager někdy koupil. Ale vzhledem k mému věku je Golf R jasná volba. Přeci jen, chci si ještě užít trochu legrace.

DSC02704
Celý den jsme se skvěle bavili a nic nám nechybělo. Budeme se za rok těšit znova.

 

Přihlášení