historicke modely

Další historické modely

Type 183 - Iltis

Vw Type 183 Iltis

volkswagen iltis

Německé vojenské vozidlo vyráběné od roku 1978, které nahradilo Type 181. Dostalo název Iltis, což v němčině znamená tchoř. Type 183 byl nabízen také civilistům, ale díky vysoké ceně (a absenci dveří) se nemohl rovnat konkurenčním Mercedes-Benzům třídy "S" nebo BMW řady 700.

Iltis měl sklápěcí čelní okno, mnoho místa a přihrádek v kabině, různé nářadí v základní výbavě a také kvalitní topení. Disponoval čtyřválcovým motorem 1.7 l z VW Passatu a dosahoval maximální rychlosti 130 km/h. Neměl náhon na všechna čtyři kola, pouze jeden stupeň převodovky s funkcí "cross-country," který zapínal posílení výkonu. Roku 1980 Iltis vyhrál pařížské Rally Dakar.

Type 87 - Kommandeurwagen

Type 87 Kommandeurwagen 1

Type 87 Kommandeurwagen 2

Vojenské vozidlo, postavené na základu Brouka/Kübelwagenu, s pohonem 4x4. Automobil měl větší kola, zdokonalené těsnění a celkovou odolnost. Kommandeurwagen je pozoruhodnou, vylepšenou verzí klasického Brouka, ovšem nikdy se neprodával veřejnosti - pravděpodobně ze strachu, že by vůz připomínal válku, na kterou Německo nebylo zrovna pyšné.

Type 14A - Hebmüller Cabriolet

vw Hebmuller Cabriolet

V poválečném období Volkswagen oslovil Hebmüllera a Karmanna s požadavkem na cabrio verzi Brouka. Roku 1949 byly hotové 3 prototypy a Volkswagen odsouhlasil výrobu 2 000 kusů. Poslední kus, vyrobený Karmannem, vyjel z výrobní linky roku 1952.

Type 149 SP-1 a SP-2

vw Type 149 SP 1

vw Type 149 SP 2

Pravděpodobně nejelegantnější automobil, jaký Volkswagen kdy vyrobil, produkovaný v letech 1972 až 1976. Jedná se o dvou-dveřový sportovní vůz, podobající se některým Jaguarům řady E, s prvky modelu Karmann-Ghia.

Vyráběn byl v Brazílii a ani jeden kus nebyl exportován do Evropy, či severní Ameriky. K dispozici byly dvě verze: SP-1 s 1.6 l motorem a SP-2 s 1.7 l motorem. Stejně jako většina "troufalých" prototypů Volkswagenu si vůz nikdy nenašel své místo na trhu.

Gol

vw gol 1983

gol power

Ne, nejedná se o překlep. VW Gol je vůz se vzduchem chlazeným motorem, který měl na začátku osmdesátých let nahradit Brouka. Gol byl určený primárně pro brazilský trh, kam se z Německa exportoval. Později brazilská pobočka Volkswagenu představila také panelovou verzi a pick-up verzi (označovanou jako VW Saviero).

Skrze čas prošel Gol různými designovými úpravami a také přibyla verze GTI. Roku 1994 dostal vůz facelift (nebo II. generaci, chcete-li). I když tento vůz v Evropě asi nepotkáte, v jižní Americe se stále vyrábí (s novým designem a moderními technickými parametry, samozřejmě).

Voyage

vw voyage 1988

vw voyage 2010

Další brazilský model, původně představený jako dvou-dveřová verze VW Gol, vyráběný od roku 1981. Automobil byl vyráběn v Brazílii a exportován do Latinské Ameriky a Západní Indie. V některých zemích byl také prodáván pod názvem Amazon.

Později se vůz exportoval i do USA (pod názvem Fox), kde měl konkurovat vozům Hyundai, ale továrna nebyla schopna uspokojit vysokou poptávku, což způsobilo zásadní pokles zájmu. Jeho výroba v modernizované verzi v Brazílii stále pokračuje.

Type 147 - Fridolin

fridolin

V padesátých letech 20. století si Volkswagen objednal u firmy Vilhelm Karmann GmbH vůz, který by sloužil pro potřeby německé pošty. Byla vytvořena panelová verze Brouka, jejíž výroba však velice brzy skončila.

V šedesátých letech zakázku převzala firma Franz Knöbel und Sohn KG, která nakonec vytvořila Type 147 - Fridolin. Vůz byl doručen nejen německé, ale také švýcarské poště. Fridolin je postaven na platformě modelu Karmann-Ghia, ale výkonnostně se rovná klasickým Broukům. Celkem se vyrobilo něco málo přes 6 000 kusů.

VW-Porsche 914

vw1969 porsche 914

vw1969 porsche 914 2

Sportovní vůz s motorem uprostřed, vyráběný od roku 1969 do 1975 firmami Volkswagen a Porsche. Výroba probíhala v přísném utajení. Důvodem spolupráce byly Porscheho závodní zkušenosti a Volkswagenovské zkušenosti s masovou výrobou.

V roce 1971 Porsche vyrobil dvě speciální verze s třílitrovým osmiválcovým motorem. Roku 1973 pak představil vlastní "čistě Porsche" upravenou verzi s dvoulitrovým motorem, disponující výkonem 100 koňských sil.

LT

vw lt 01

volkswagen lt 1038

Název LT je zkratka pro "light truck" (lehký náklaďák). Jedná se o větší, čistě užitkovou verzi Transporteru, zejména jeho třetí generace. Oproti Téčku měl však LT motor umístěný nikoliv vzadu, ale vepředu mezi sedadly řidiče a spolujezdce.

LT se začal vyrábět roku 1975, verze 4x4 se představila v roce 1986. Roku 1997 přišla na trh druhá generace, která už měla moderní vodou-chlazený motor umístěný vepředu. Nová generace LT se vyráběla do roku 2006, kdy ji nahradil jiný model Volkswagenu - Crafter.

Taro

volkswagen taro

Na konci osmdesátých let představil Volkswagen 1-tunový pick-up Taro. V podstatě se jedná o přeznačkovanou Toyotu Hilux (Toyota se také starala o design a vývoj). Tato spolupráce vznikla ze dvou důvodů - Volkswagen neměl žádný 1-tunový pick-up a Toyota zase chtěla větší podíl na evropském trhu.

Roku 1994 vznikla 4x4 verze s prodlouženou kabinou a silnějšími motory. Výroba skončila tentýž rok z důvodu nedostatečných prodejů.

VolksMan trucks

vw MAN truck

Nákladní vůz (respektive vozy) střední velikosti, vyráběné od roku 1979. Kabinu a design má na svědomí VW, motor a podvozek firma M.A.N.

Vzniklo hned několik verzí - od nosnosti 6 tun až po 9 tun. Mnoho prvků pocházelo z jiného užitkového modelu VW - LT. Kabina byla otvírací, jak už je u podobných nákladních vozidel zvykem. Vyráběly se jak single-cab, tak double-cab verze a všechny disponovaly pohonem 4x4. Prodej probíhal skrze automobilku M.A.N.

VTB

brazil VW UNB trucks

brazil vw nakladak tir

Volkswagen Trucks and Buses (VTB) je brazilská samostatná pobočka Volkswagenu pod záštitou firmy MAN SE (původně se jednalo o součást divize Volkswagen - Užitkové vozy, ale od roku 2009 jde o samostatnou společnost), produkující automobily od roku 1995.

Firma se zabývá výrobou těžkých nákladních vozů a autobusů, určených primárně pro latinsko-americký trh. Nové modely vznikají dodnes.

Přihlášení