Druhá generace (T2, 1967-1979)
Na konci roku 1967 byla představena druhá generace Transporteru, vyráběná v Německu. V Mexiku se vyráběla v letech 1970 až 1994. Brzké modely jsou občas označovány jako T2a a pozdější jako T2b.
Nová generace ztratila rozdělené čelní sklo a byla o něco větší a těžží, než předchůdce. Motor se pyšnil objemem 1,6 l a výkonem 35 kW. T2b přišel s několika menšími změnami - zakulacené nárazníky pro snadnější nástup a výstup (které později zmizely), přední dveře které se otevíraly do úhlu 90°, upravené D-sloupky atd.
V roce 1971 se opět zvýšil výkon motoru o 2 kW (celkem 37 kW). Velká změna přišla z představením předních koutoučových brzd a novými koly. Změnami v roce 1972 byly větší motor (1,7 až 2,0 l), vylepšená koncová světla, upravené sání vzduchu a několik dalších drobností. Časem se také přední blinkry přestěhovaly z oblasti nad nárazníkem do oblasti pod okno.
Převážně v USA se postupem času přešlo na motory užívané v modelu Typ 4 (také známé jako Volkswagen 411 a 412), zatímco evropské modely zůstaly při motorech z Beetlu. Také byla poprvé představena automatická převodovka (pro americký trh).
Roku 1978 se poprvé začaly užívat elektronické součástky firmy Bosh L-Jetronic jako vstřikování benzínu, různé senzory motoru a tlačítka.
Při výrobě motorů pro Transpoter se ani tak nesoustředilo na sílu, jako na točivý moment. Také se dbalo na bezpečnost, která se zvýšila drobnými designovými úpravami. Součástí této aktualizace bylo i zmenšení předního VW znaku.
Pozdější změny byly už jen mechanické. Roku 1974 dosáhla T2 svého finálního vzhledu. Na samém konci produkce druhé generace se pro testovací účely vyrobilo několik prototypů s náhonem na všechna čtyři kola.
Od roku 1991 se v Brazíli vyráběla varianta T2c, která měla trošku vyšší střechu a byla určena čistě pro jihoamerický a středoamerický trh (s možností exportu do Velké Británie). T2c disponoval motorem o objemu 1.8 l a výkonem 53 kW. Kolem roku 2004 vyjel z výrobní linky poslední originální Brouk a Transporter T2c tak zůstal jediným vyráběným vozem Volkswagenu se vzduchem-chlazeným motorem vzadu. Roku 2005 se přešlo na vodou chlazený dieslový motor, který byl mnohem ekonomičtější.
Konec vzduchem-chlazeným motorům oslavila edice Special Edition Kombi se stříbrnou barvou a exkluzivními emblémy. Vyrobilo se pouze 200 kusů.
Absolutní konec výroby tohoto modelu v mexické továrné přišel roku 2013 při 600 kusech Last Edition verze. Na jeho památku mexická pobočka Volkswagenu natočila krátké video "Kombi´s last wishes" (poslední přání Kombi).