Volkswagen club na Autoshow v Praze

V Praze se konal největší autosalon u nás a samozřejmě Volkswagen club tam nesměl za žádnou cenu chybět. A proto se tedy podíváme, jak to tam vypadlo.


Celá show se otevírala v 10 hodin dopoledne. Chtěl jsem na místě být mezi prvními, abych se vyhnul lidem. Bohužel to tak úplně nevyšlo. Zakoupil jsem vstupné, které nebylo na to, že tam je 50 vystavovaných značek moc. Pamatuji si, že když byl velký autosalon v Brně, platilo se o dost více.

Celá výstava byla rozdělena do 3 pavilonů. Hned po vstupu do prvního pavilonu mě čekalo překvapení v podobě Porsche. Dva vystavené vozy, které byly krásně naleštěné spolu s modelkou. Ta teda naleštěna samozřejmě nebyla. Mohli jsme se podívat na Panameru a Cayenna. Hned vedle, a to mne celkem i překvapilo, bylo vystavené Lamborghini. Lamborghini zde mělo pouze jedno auto, ale přesto vybrali Aventador. No, aby si Volkswagen vystřílel všechna větší esa, vedle byla Audi s jejich novou limuzínou A8. První pohled? To je hroznej koráb. Opravdu, to auto je dlouhý. Arteon mi přišel také dlouhý, ale tohle už je opravdu Titanik.

Následuji svůj instinkt a mířím do pravé části výstavy, kde už v dálce vidím Volkswagen a Škodovku. Procházím kolem Forda. Škoda, že se nepodařilo takhle brzo zajistit nového Focuse. Rád bych to viděl, ale chápu, že se ani ne před týdnem ukázal v Londýně na premiéře. Hned vedle je Subaru s vystavenými modely, ale chytře do popředí dali WRX STI. U Volkswagenu to opravdu žilo. I když jsem tam byl opravdu mezi prvními, tak asi hned po vstupu se všichni nahrnuli přímo tam, kam já.

Lidí si mohli prohlédnout T-Roca, R-line Polo i klasické Polo. U nového Golfa Sportsvan bylo narváno. Opravdu se povedl. Pokud nechcete Tourana, tak tohle je jasná volba. Místa uvnitř je požehnaně. Opravdu to auto nijak neurazí. Rysy Golfa jsou vidět v předu maskou a vzadu koncovými světly. Jinak mi to přišlo jako nové auto. Ukázal se tam i Tiguan, ale toho už všichni nadšenci znají moc dobře. Ovšem u čeho jsem se opravdu zastavil, byl Arteon. Nešlo jen o to, že byl R-line, ale především o to, že měl tak krásnou červenou barvu. Ta barva tam svítila neuvěřitelným způsobem. Nevím proč Arteona nedali dopředu místo jednoho Pola. Určitě by to vypadalo lépe, kdyby se nemusel schovávat za Tiguanem. Venku před celou výstavou stál ještě menší stánek Užitkových vozů. Přivezli s sebou ovšem jen dvě auta, a to Multivan Bulli Edition a Caddynu. Do Bulli jsem se chtěl podívat, ovšem za celý den jsem tam nikoho neviděl. O kousek dál byl vystavený Passat v kombíku a u elektromobilů se právě nabíjel E-Golf. Tento elektrický golf, má vydařené zbarvení interiéru. Všechno hezky do modré. Také celý den probíhají testovací jízdy u některých značek. Takže není problém se na místě objednat a projet se v čem budete chtít.

Zašel jsem se podívat i do vedlejší Škody. Ovšem tam ze začátku moc k vidění nebylo - kromě průřezu Karoqa. Klasické modely, které už potkáváme na ulicích. A pak z ničeho nic se opět v rohu krčilo auto, které jste na silnici ještě neviděli, a dlouho neuvidíte. Vision X se schovávala v rohu. A já za sebe můžu říct, že pokud takhle má vypadat budoucnost. Tak já se jí pomalu, ale jistě přestávám bát. Nevím, zda to bylo tou barvou, ovšem naživo Vision nevypadal vůbec špatně. Spíše naopak. Na druhém konci bylo další auto, které už jen tak nepotkáte. Škoda Superb. Řeknete si, že tu potkáváte každou chvíli... Ale ne tu z roku 1939 s označením Škoda Superb 3000 OHV. To už je docela klenot.

O kousek vedle Volkswagenu měla předváděcí stánek značka Lexus. Ovšem žádná novinka se nekonala ani tady. Kdyby třeba dokázali sehnat LFA, neřeknu půl slova. Ovšem nebylo. Místo toho se ukázala LC500H v kanárkové barvě. No a ta přední světla? Posuďtě sami...

Vrátil jsem se zpátky do prostředního areálu, kde jsem poprvé mohl kouknout na Range Rover Velar a měl čas si ho prohlédnout. Jak jsem tak na něho koukal, tuším už trochu, kde se nový Touareg inspiroval. Ten interiér je opravdu skvěle řešený. Všechno ladí a vše vypadalo čistě. Jasně, než do toho sednete a všechny ty obrazovky za 5 minut upatláte. Vedle byla Honda, ale také nic nového. Stejně jako Volvo a Mercedes.

Na výstavě se objevili i kluci z Advantage Cars. Bylo hezké vidět dva Rolls Royce vedle sebe. Člověk si pak uvědomí, že takový auta opravdu jsou trochu někde jinde, když dohromady stála 11 milionů. To, třeba moc lidí v prasátku nemá. Kluci přivezli i klasické kousky, ale samozřejmě nejvíc bylo aut značky Ferrari.

V poslední části výstavy jsme se zaměřili spíše na americký trh. Nesměla chybět Corvetta od Chevroletu a Camaro. Bez toho by to nemělo smysl. Hned vedle se tyčil Dodge RAM. To je taky docela dobrý monstrum na kolech. A hned vedle? Dodge Charger SRT. Maska toho auta je opravdu skvělá. Jeden z nejhezčích muscle cars. Dokonce i Hummer se zde objevil. A nebudete tomu věřit - v eletrickém provedení. Ale je asi tak o 1/10 menší než ten opravdový. Byla zde i auta, která mohou řídit lidé od 15 let. Tam bylo taky docela narváno. Obzvlášť když se kolem mne prohnala škola. Cenovka takto malého auta se ovšem dokáže vyšplhat až na 400 tisíc korun. To už bych si trochu rozmyslel. Mazda zde ovšem konečně přivezla novou MX 5. A popravdě, není to úplně špatné. Je vidět, že základ má ze svého předchůdce. Ty rysy tam prostě jsou. Objevila se i stará Tatra 602 a KTM. KTM vypadalo, jakoby přišlo z jiné planety. To zavěšení pružin podvozku, je opravdu něco, co člověk jen tak nevidí. Sám jsem na to zůstal koukat, a to už jsem jich pár viděl. Interiér, jestli se tomu dá tak říkat, klasika, nikde nic - jen volant a pedály. KTM přeci šetří na váze všude, kde to jde. Při odchodu jsem si ještě všiml BMW I3 a I8 ovšem to už mi nějak nedodalo pocit novinky, ani něčeho, u čeho bych se měl zdržovat.

Venku před areálem u nabíjejícího se Golfa bylo pár vozů značky Tesla. Jedna dokonce s účastníky na oddělené ploše ukazovala svoji akceleraci. Tesla P90. Nebudu vám lhát, ale to je opravdu velký mazec. Doporučuji si to někdy zkusit. Tesla vám zkrátka dokáže obalit páteř vašimi orgány. Bez problému. Naproti tomu byl zaparkovaný kamion se simulátorem závodu F1 a o kousek dál offroadová auta.

Za sebe musím říct, že jsem byl rád, že jsem Autoshow mohl navštívit. Konečně se člověk na ta auta, o kterých čte a které čeká, že budou jezdit na ulicích, může podívat, něco se dozvědět a něco si zkusit. Opravdu za ty peníze vydařená akce, která o víkendu neurazí milovníka aut a za sebe můžu s klidem říct, že návštěvou uděláte dobře.

Galerie fotek :-)


Přihlášení