Volkswagen na výstavě Techno Classica

Volkswagen Classic ukazuje dva tématické světy hned vedle sebe na největší výstavě klasických vozů na světě. S konceptem "Pohon: budoucnost" se můžeme podívat na 40-ti letou historii vývoje v této oblasti. Druhým tématem je "Wow inside" kde jsou klasické sportovní vozy se skrytým výkonovým potenciálem.

Největší výstava klasických automobilů Techno Classica otevřela své brány 5. dubna v Essenu. Volkswagen zde představil své dva světy. Jeden se tedy týká výzkumu alternativních pohonů, kde Volkswagen začal s těmito druhy pohonů koketovat již před 40 lety. V druhé expozici jsou klasická sportovní auta ze 70. - 80. let. Ovšem, ne jen tak ledajaká. Motorové jednotky jsou vylepšeny, ale jejich výkonový potenciál lze odhalit až při pohledu zblízka.

Vozy s elektrifikovaným pohonem z období let 1976 až 2011 se nachází v hale 7.0. Můžeme tu obdivovat celkem 7 exponátů. Okamžitě zaujme elektromobil z roku 1976 postavený na základě modelu Golf MkI, který sloužil jako zkušební vozidlo. Zaslouženou pozornost přitahuje také Golf MkII CitySTROMer, který byl závodním vozem, a který dokazuje, že již v 80. letech jsme si mohli dopřát plnohodnotnou závodní jízdu. Nejmladším zástupcem zde je NILS. Studie jednomístného elektromobilu s nulovými emisemi, která spatřila světlo světa teprve v roce 2011. Představena byla na IAA jako moderní interpretace klasických miniaturních automobilů.

Přesuneme se kousek dál, kde už je to v trochu jiném režimu - sportovním. Narazíme například na Brouka 1302 zvaného "Theo Decker" z roku 1972 o výkonu 135 koní. Dále hezké POLO II GT G40 z roku 1988, jehož motor o objemu 1.3l přeplňovaný spirálovým dmychadlem nabízí výkon 115 koní. A nebo tu máme Corrado 16V G60. Tento unikát je z roku 1989 a byl vyroben za účelem zkušebního provozu. Následně ho používal tehdejší šéf společnosi Karmann Rainer Thieme. Motor má čtyři ventily na válec, výkon 210 koní a k tomu všemu disponuje i exkluzivní výbavou.

01

13

02

NILS

POlo

Přihlášení