Konec ve WRC stvrzen dvojitým vítězstvím

Před páry týdny, krátce poté, co Sébastian Ogier počtvrté v řadě získal mistrovský titul v sérii FIA WRC, překvapil Volkswagen prohlášením, že se šampionátu nadále nebude účastnit. S dovětkem, že aktuální model Polo WRC je dost možná nejlepší závodní vůz všech dob a značka již v této sérii dosáhla všech úspěchů, na které dosáhnout mohla. Nadále se navíc bude chtít prezentovat v sérii, která lépe odpovídá technologickému záměru jejího budoucího vývoje - tedy v soutěžích spojených s elektromobilitou. Konec aktuálního ročníku šampionátu rally FIA WRC tak Andreas Mikkelsen oslavil symbolicky - posledním vítězstvím vozu Polo WRC.

Příběh týmu Volkswagen v mistrovství světa v rallye končí vykřičníkem. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N) dosáhli v Rallye Austrálie dalšího vítězství s nejúspěšnějším vozem v historii mistrovství světa v rallye (FIA WRC). Třiačtyřicátý triumf v 52. rallye soutěžního vozu Polo R WRC byl mimořádný a tvrdě vybojovaný – v těsném souboji s týmovými kolegy, posádkou Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), kteří s vozem WRC z Wolfsburgu získali po čtyřech titulech v hodnoceních jezdců i spolujezdců a společně s posádkou Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) slavili titul také v hodnocení konstruktérů.

Z velkého finále u protinožců se stal opravdový thriller, z něhož nakonec vyšla vítězně posádka Mikkelsen/Jæger díky silným nervům a velkolepému výkonu. Volkswagen tak po čtyřech letech opouští nejvyšší ligu soutěžního sportu a po Formuli 1 nejvýznamnější mistrovství světa v motoristickém sportu na vrcholu a s pozoruhodnou bilancí: 958 rychlostních zkoušek, 640 nejlepších časů; 52 soutěží, 87 umístění na stupních vítězů, z toho 43 vítězství; 51 speciálních rychlostních zkoušek Powerstage, 92krát bonusové body.

Volkswagen Polo R WRC je z hlediska úspěšnosti s odstupem nejúspěšnějším vozem v mistrovství světa v rallye všech dob. Mezi prvním vyjetím vozu WRC z Wolfsburgu na trasu rychlostní zkoušky – Jari-Matti Latvala 16. ledna 2013 v 9:07 h – a posledním průjezdem cílem, který dnes ve 13:47 h a 41 sekund místního času absolvoval s vozem Polo R WRC Andreas Mikkelsen, leží 48 723,52 kilometru, ujetých v tempu rychlostních zkoušek. To odpovídá docela přesně trojnásobku vzdálenosti ze sídla týmu Volkswagen v ulici Ikarusallee 7a v Hannoveru do jeho servisního zázemí v australském přístavu Coffs Harbour. Za tímto úspěchem stojí silný tým. Kromě týmu v místech konání rallye a přibližně 200 zaměstnanců v Hannoveru přispěli k historickým úspěchům také pracovníci technického vývoje ve Wolfsburgu a partneři týmu Volkswagen Motorsport.

Extrémní množství prachu, čištění trati a chytrá strategie pro výběr a použití soutěžních pneumatik jsou příkladem rozmanitých výzev, před něž byli postaveni účastníci Rallye Austrálie 2016. Posádka Andreas Mikkelsen/Anders Jæger byla v čele startovního pole vozů WRC na 94,1 procenta z celkových 283,36 kilometru rychlostních zkoušek. Jejich souboj se čtyřnásobnými mistry světa, posádkou Ogier/Ingrassia, patřil mezi nejlepší okamžiky soutěžního sportu uplynulých let. A to navzdory tomu, že obě posádky týmu Volkswagen neměly nejlepší výchozí pozici z hlediska postavení na startu.

Vítězstvím v závěrečné soutěži letošní sezony splnila posádka Mikkelsen/Jæger přesně to, co bylo z jejího pohledu nezbytné k tomu, aby si zajistila druhé místo v mistrovství světa v rallye. Jejich soupeři v boji o titul vicemistra, Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B, Hyundai), však neudělali žádnou chybu a dojeli na třetím místě za posádkami Mikkelsen/Jæger a Ogier/Ingrassia. To jim postačilo k tomu, aby obhájili své postavení v tabulce. Posádka Mikkelsen/Jæger ovšem vybojovala třetí místo v hodnocení konstruktérů – jako nejlepší tým s jedním vozem v mistrovství světa v rallye.

Nejlepší umístění na závěr letošní sezony naproti tomu zůstalo upřeno posádce Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) s třetím vozem Polo R WRC. Ta se hned na začátku soutěže dostala do mírného kontaktu s okrajem mostu a poškodila zavěšení zadního kola. Navzdory více než sedmiminutové časové ztrátě se vicemistři z loňského roku probojovali zpět na bodovaná místa a Rallye Austrálie dokončili na deváté pozici.

Skutečnou doménou týmu Volkswagen zůstala i v Austrálii tzv. Powerstage, v níž jsou udělovány bonusové body nejlepším třem jezdcům a spolujezdcům. V Austrálii zajela nejrychlejší čas podevětatřicáté posádka týmu Volkswagen – Sébastien Ogier/Julien Ingrassia. V uplynulých čtyřech letech putovaly bonusové body do Wolfsburgu celkem 92krát. Pro posádku Ogier/Ingrassia to byl 33. nejlepší čas v Powerstage jejich kariéry.

01

02

03

04

Zdroj: Volkswagen

Přihlášení