Modelové verze - Polo

Polo GTI

gti mk3

gti mk6

Sportovní verze modelu Polo, vyráběná od jeho III. generace. Tyto edice vždy dostanou silnější motor, vylepšené brzdy, větší kola a červené prvky interiéru (včetně mřížkovaných sedadel) a přední masky chladiče - obdobně jako u modelu Golf. Předchůdcem GTI je verze G40, která byla vyráběna již při II. generaci Pola a byla určena pouze pro anglický trh. Stejně jako GTI dostala G40 silnější motor a další sportovní úpravy.

Harlequin

Harlekin

Speciální edice Harlequin (nebo Harlekin) z roku 1995, dostupná pouze v Evropě. Tato edice měla atypickou multi-barevnou karoserii v pastelových barvách. Motor byl stejný jako u normálního Pola. Mělo se vyrobit 1 000 kusů, nakonec jich vzniklo asi 3 800. Dalších 2 500 kusů se vyrobilo v Anglii mezi roky 1996 a 1998.

Polo Vivo

Vivo GT

Roku 2010 byla v jižní Africe představena verze Polo Vivo, založená na jeho IV. generace, která nahradila tamější model City Golf. Na výběr je ze dvou 1.4 l motorů a jednoho 1.6 l. Vyrábí se v 3-dveřovém i 5-dveřovém provedení a oproti klasické IV. generaci Pola má Vivo redesignovaný přední nárazník a mřížku a další drobné úpravy. Později se objevila i silnější varianta Vivo GT. Do Evropy se Polo Vivo nedováží.

Polo Fun / Dune / Soho

Fun 2005

"Offroadová" verze IV. generace Pola. Jedná se o crossover SUV provedení, podobné například Roveru Streetwise. Tato edice dostala název Fun, v Anglii Dune a ve Španělsku zase Soho. Bohužel, Polo Fun nebyl nikdy dostupný s pohonem 4x4 a nestal se tak příliš úspěšný.

CrossPolo

Cross Polo

Větší (MPV) verze Pola. Ve srovnání s klasickým Polem má CrossPolo o 15 mm větší světlou výšku. Nárazníky, lemy blatníků, prahy a spodní části dveří jsou zakryty černými plasty. Vpředu i vzadu jsou stříbrné lišty. Na střeše nalezneme ližiny s nosností 75 kg.

Další změny se týkají kol Budapest, klik dveří a krytů zpětných zrcátek a černých lišt kolem oken, B a C sloupů. Uvnitř jsou sportovně laděná sedadla, volant perforovaný kůží a hliníkové pedály a několik chromovaných detailů.

BlueGT

bluegt 150 hp

Speciální "úsporná" verze Pola s funkcí vypínání dvou ze čtyř válců. Pohání jej motor 1.4 TSI s výkonem 103 kW. Systém vypínání válců Volkswagen nazývá ACT a v případě nízké zátěže přenastaví hřídele na dvou válcích a tím uzavře přísun vzduchu a palivo se tak pálí jen v krajních válcích.

Při konstantí rychlosti 50 km/h údajně tento systém ušetří až litr paliva na 100 kilometrů. Mezi další systémy patří funkce start-stop, která spolu s aerodynamickými prvky opět šetří nějakou tu pohonnou hmotu. Maximální rychlost se pohybuje kolem 210 km/h.

Mezi designové změny patří pozměněné nárazníky, výraznější boční prahy, střešní spoiler, 17-ti palcová kola, světlá výška snížená o 15 mm a sportovní sedačky.

S1600

s1600

Rallye speciál S1600 byl postaven na základu třetí a čtvrté generace Pola. Prototyp byl představen v roce 2001. Karoserie byla o 14 cm širší a o 7 cm nižší. Automobil byl vybaven střešním sáním vzduchu, sportovními zrcátky a spoilery. Poprvé závodil v Německé rallye 2002. Od juniorského Mistrovství světa v rallye 2003 s vozem Polo startoval Kosti Katajamäki a několikrát dojel na stupeň vítězů a v Turecku byl dokonce první. Po sezóně Volkswagen ukončil své aktivity a vozy byly rozprodány soukromým týmům.

S2000

s2000

Další závodní speciál, odvozený od čtvrté generace Pola. Vývoj probíhal v Jihoafrické republice, vůz měl mezinárodní homologaci a získal několik dílčích úspěchů.

Polo R WRC

R WRC

R WRC 2

Jedná se o první Volkswagen postavený dle předpisů nejvyšší rallye kategorie WRC. Tovární tým Volkswagen Motorsport s ním od roku 2013 nastupuje na Mistrovství světa v rallye a v roce 2015 obsadil všechny tři stupně vítězů. Pohání jej čtyřválcový motor o objemu 1.6 l přeplňovaný turbodmychadlem a přímým vstřikováním, výkonem okolo 300 koní a pohonem všech čtyř kol.

Original Special Edition

polo special edition 41

Speciální edice roku 2015 k 40. výročí výroby modelu Polo. Poznávacími znaky této edice jsou medový lak "Honey Orange," který není k mání u žádného jiného modelu automobilky, zadní zrcátka v barvě karoserie, zatmavená zadní světla a značky "Original" na prazích dveří a bocích karoserie.

Dále zde najdeme 16-ti palcová kola Portago, LED světlomety a černou masku chladiče. Uvnitř jsou hliníkové pedály, černo-oranžová sedadla, automatická klimatizace a samostmívající se zpětné zrcátko. Této edice bude vyrobeno pouze 1 000 kusů, všechny pro německý trh.

Pro kompletní seznam všech modelových verzí a veškeré další podrobnosti o automobilu Polo přejděte na internetové stránky Volkswagen Polo clubu

Přihlášení