golf

Golf GTI TCR bude dodáván závodním týmům od poloviny března

Od představení prvního modelu Golf GTI uplynulo již 40 let a právě při této příležitosti vyvinulo oddělení Volkswagen Motorsport verzi Golf GTI TCR. Závodní vůz, odvozený od sedmé generace populárního Golfu, již absolvoval testy v závodních podmínkách a ze strany soukromých týmů je o něj velký zájem - dvacet vozů už je rezervováno. "Vysoká poptávka soukromých týmů nás velmi potěšila – a potvrdila kvalitu naší práce," říká Jost Capito, ředitel týmu Volkswagen Motorsport.

330 koní pro soukromé závodní týmy

Týmy se mohou s 20 vozy Golf GTI TCR účastnit až 16 národních a mezinárodních mistrovství cestovních vozů TCR. Vozy pro mezinárodní mistrovství TCR budou předávány soukromým týmům od 11. března, a to ve španělské obci Abrera u Barcelony. 

Ztělesnění závodních genů

Zkratka GTI, tedy Gran Turismo Injektion, je nejen pečetí kvality, ale i obchodní značkou a identitou. Svým vzhledem dává tento speciál najevo závodní geny, ať se jedná o 18“ závodní kola, podvozek, který je v porovnání se sériovým Golfem o cca 40 centimetrů širší, nebo výrazný zadní spoiler. Všechny tyto prvky jsou navíc v souladu s optimalizaci jízdních vlastností.

Aerodynamicky tvarovaný přední spoiler spadá stejně jako zadní spoiler z uhlíkového kompozitu mezi opatření, kterými se optimalizuje výkon vozu. Bezpečnost zajišťuje mimo jiné závodní sedadlo s chráničem hlavy, závodní bezpečnostní rám vnitřního prostoru a bezpečnostní nádrž.

Motor s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu

Golf byl pečlivě připraven pro závodní okruhy také výkonným řadovým čtyřválcem, sekvenční převodovkou s páčkami pro manuální řazení na volantu a důsledně vyvinutým závodním podvozkem.

Platforma MQB nabízí stejně jako u sériově vyráběných vozů koncernu i u závodních vozů četné synergie a snižuje náklady na výrobu a provoz vozu. Přeplňovaný dvoulitrový motor s přímým vstřikováním benzinu je známý z vrcholného sportovního modelu Golf R a jeho závodní verze je vyladěna na nejvyšší výkon 243 kW (330 k) a maximální točivý moment 410 N.m.

GolfGTItcr1

Ředitel týmu Volkswagen Motorsport - Jost Capito

„Golf GTI TCR nabízí soukromým závodním týmům možnost účastnit se s výhodnými náklady motoristického sportu s vozem Volkswagen. Týmy kromě toho mohou rozšířit svou účast v motoristickém sportu v četných mistrovstvích TCR jak na národní, tak i na mezinárodní úrovni.

Za tím účelem jim dáváme k dispozici optimálně připravené vozidlo. Golf zanechal vynikající dojem nejen při testech, ale prokázal velký potenciál i v závodních podmínkách. Vysoká poptávka soukromých týmů nás velmi potěšila – a potvrdila kvalitu naší práce.“

Vedoucí oddělení zákaznického sportu - Eduard Weidl

„Nasazení závodního vozu Golf GTI TCR soukromými týmy je velkou šancí,kterou Volkswagen v této podobě v motoristickém sportu ještě nikdy neměl. Při technickém vývoji jsme věnovali velkou pozornost minimalizaci provozních nákladů při závodním nasazení. Společně se soukromými týmy budeme nyní čelit výzvě v různých mistrovstvích TCR.

Za tím účelem budeme o závodních víkendech k dispozici v roli konzultantů, aby mohl Golf GTI TCR stát na startu vždy dokonale připraven. V mezinárodním mistrovství TCR je navíc se značkou SEAT plánována spolupráce v oblastech servisu, logistiky a zákaznické podpory s cílem maximálně zvýšit efektivitu účasti týmů v závodech.“

Mezinárodní mistrovství TCR – kalendář závodů

01.04.–03.04.2016 Bahrajn

22.04.–24.04.2016 Portugalsko (Estoril)

06.05.–08.05.2016 Belgie (Spa-Francorchamps)

20.05.–22.05.2016 Itálie (Monza)

03.06.–05.06.2016 Rakousko (Salzburg)

17.06.–19.06.2016 Německo (Oschersleben)

01.07.–03.07.2016 Rusko (Soči)

26.08.–28.08.2016 Thajsko (Buriram)

16.09.–18.09.2016 Singapur

30.09.–02.10.2016 Malajsie (Sepang)

18.11.–20.11.2016 Macao

GolfGTItcr2

Technické údaje

Motor: řadový čtyřválec s přeplňováním výfukovým turbodmychadlem a intercoolerem, uložený napříč před přední nápravou

Zdvihový objem: 1984 cm3

Výkon: 243 kW (330 k) při 6200 min-1

Točivý moment: 410 N.m při 2500 min-1

Vrtání/zdvih: 82,5 mm/92,8 mm

Řídicí jednotka motoru: Continental SIMOS

Převodovka: šestistupňová sekvenční závodní převodovka, řazení páčkami na volantu

Pohon: pohon předních kol se samosvorným diferenciálem s lamelovou spojkou

Spojka: vícekotoučová spojka ze slinutého kovu

Přední náprava: vzpěry McPherson, nastavitelná světlá výška, rozchod kol a odklon kol, třístupňově nastavitelný příčný zkrutný stabilizátor

Zadní náprava: víceprvkové zavěšení, nastavitelná světlá výška, rozchod kol a odklon kol, třístupňově nastavitelný příčný zkrutný stabilizátor

Řízení: hřebenové řízení s upraveným softwarem a hardwarem

Brzdová soustava: kotoučové brzdy s vnitřním chlazením vpředu i vzadu (průměr 378 mm vpředu, 310 mm vzadu hliníkové brzdové třmeny (šest pístků vpředu, dva pístky vzadu)

Kola/pneumatiky: 10 x 18“; Michelin 27/65x18

Konstrukce: vyztužená ocelová karoserie (podle předpisů FIA)

Délka/šířka/výška: 4365/1960/1195 mm

Rozvor: 2665 mm

Minimální hmotnost: 1280 kg (včetně řidiče)

Zrychlení: 0-100 km/h za cca 5,2 sekundy

Nejvyšší rychlost: cca 230 km/h

Zdroj: Volkswagen

Přihlášení