Volkswagenclub - Fórum

Vítejte na diskuzním fóru Volkswagen clubu. Pro zapojení do diskuze se prosím přihlašte, nebo registrujte.

Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Oficiální popis podvozku

Oficiální popis podvozku 8 roků 4 měsíců zpět #125


  • Benndy_CZ
  • Avatar uživatele Benndy_CZ
Podvozek modelu Transporter vyvolával vždy nadšení. Bezpečné jízdní vlastnosti a vynikající ovladatelnost byly během vývoje mezi nejvyššími prioritami. Dokonce i při maximálním zatížení přesvědčí vozy Transporter s pohonem předních nebo všech kol vynikajícími jízdními vlastnostmi a stabilitou. Tato výjimečná jízdní dynamika je ještě podpořena vysokou tuhostí karoserie.

Jízdní vlastnosti modelu Transporter snesou srovnání s osobními vozy díky nezávislému zavěšení předních kol na vzpěrách McPherson a zadní nápravě se šikmými rameny se samostatně umístěnými pružinami a tlumiči. Na rozdíl od většiny náprav typu McPherson nejsou příčná ramena a příčný zkrutný stabilizátor připevněny bezprostředně ke karoserii, nýbrž k pomocnému rámu, který je přišroubován ke karoserii prostřednictvím ložisek, tlumících vibrace.

Tím je zaručeno mimořádně účinné potlačování přenosu vibrací, které vede k vyšší úrovni jízdního komfortu. Kromě toho působí příčné zkrutné stabilizátory na obou nápravách proti bočnímu naklánění vozidla v zatáčkách, zatímco tlumiče, pracující v závislosti na zatížení, zvyšují komfort odpružení. Podle míry stlačení mají tlumiče tvrdší nebo měkčí charakteristiku.

Ještě individuálnější charakteristiku nabízí adaptivní systém dynamické regulace podvozku DCC (Dynamic Chassis Control) pro varianty s uzavřenou karoserií. Vozidlo s tímto systémem může být přizpůsobeno třem „jízdním stylům“ pomocí komfortního, normálního a sportovního režimu.

V těchto případech se elektricky nastavitelné tlumiče přizpůsobují zvolenému jízdnímu stylu v rámci příslušného programu. „Předvídavý“ systém DCC umožňuje další vylepšení již tak příkladných jízdních a brzdných vlastností. V závislosti na verzi se odlišují světlé výšky. Například Multivan má podvozek snížený o cca 20 milimetrů.

Dalšího snížení lze dosáhnout výběrem sportovního podvozku, dodávaného na přání, který pracuje s jinou charakteristikou pružin a tvrdšími tlumiči. Multivan Highline je sériově vybaven dynamickým podvozkem, který nabízí optimální nastavení s nízkou světlou výškou jak z hlediska jízdního komfortu, tak i agilních jízdních vlastností.

Dalším příspěvkem k vyváženému jízdnímu komfortu je hřebenové řízení s posilovačem, které se vyznačuje nízkými ovládacími sílami a vysokou precizností řízení. Díky převodu 15,8:1 jsou zapotřebí jen 3,3 otáčky volantu mezi rejdy. Navzdory rozvoru minimálně 3000 mm mají verze s pohonem předních kol průměr otáčení pouhých 11,8 metru.

Proto také patří směrová stabilita, agilita a ovladatelnost mezi nejvýznačnější charakterové vlastnosti, které popisují podvozek modelu Multivan. Sériově dodávaný posilovač řízení Servotronic modelu Multivan Highline umožňuje maximální podporu snadného parkování a manévrování, ale na druhé straně i bezpečné jízdní vlastnosti ve vysokých rychlostech díky dobré zpětné vazbě řízení.

Vzhled nové modelové řady završují nová kola. Modely Caravelle Comfortline a Multivan Trendline jsou sériově vybaveny 16“ ocelovými koly s ozdobnými plastovými kryty s deseti paprsky, jejichž rozměry se shodují s koly nabízenými pro předchůdce. První kola „Clayton“ z lehké slitiny mají průměr ráfku 16“ a pět dvojitých paprsků. O číslo větší jsou 17“ kola „Devonport“ z lehké slitiny s pěti širokými paprsky, která jsou v sériové výbavě vyhrazena výkonnějším motorům a modelu Multivan Comfortline.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Oficiální popis podvozku 8 roků 4 měsíců zpět #126


  • Benndy_CZ
  • Avatar uživatele Benndy_CZ
Ještě dodatek:

"Výhradně na přání jsou nabízena 18“ kola „Springfield“ z lehké slitiny, která se svým designem podobají kolům „Clayton“. Zcela jinak se prezentují rovněž 18“ kola „Disc“ z lehké slitiny, která jsou vzpomínkou na předchozí generace a výrazně připomínají ocelová kola modelů T1 a T2 s chromovanými kryty. Zpočátku jsou tato kola vyhrazena speciální edici „Generation SIX“."
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.107 sekund

  • Auto Kelly
  • Hook
  • ELIT
  • Kobras
  • VW Brouk
  • Metropol
  • Castrol
  • escape6
  • foerch
  • alcar
  • wuerth
  • trost
  • dekarbonizace
  • Flat4
  • safex

    Přihlášení