Volkswagenclub - Fórum

Vítejte na diskuzním fóru Volkswagen clubu. Pro zapojení do diskuze se prosím přihlašte, nebo registrujte.

Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Ofic. popis bezpečnostních, asistenčních systémů

Ofic. popis bezpečnostních, asistenčních systémů 2 roků 3 týdnů zpět #138


  • Benndy_CZ
  • Avatar uživatele Benndy_CZ
Systém „Front Assist“ rozpoznává prostřednictví radarového senzoru nebezpečně malý odstup od vpředu jedoucího vozidla a přispívá ke zkrácení brzdné dráhy. Systém upozorňuje řidiče na nebezpečnou situaci vizuálními a akustickými signály, které jsou doplněny krátkým přibrzděním. „Front Assist“ reaguje ve dvou krocích: V prvním upozorňuje asistenční systém řidiče akustickými a vizuálními signály na riziko kolize s náhle intenzivně zpomalujícími nebo pomalu jedoucími vozidly.

Vozidlo se zároveň připraví na nouzové brzdění přiblížením brzdového obložení k brzdovým kotoučům a uvedením brzdového asistenta do pohotovosti. Pokud řidič na upozornění nereaguje, následuje v druhém kroku jednorázové krátké přibrzdění, které poukazuje na přetrvávající riziko kolize s vpředu jedoucím vozidlem.

Brzdový asistent přejde do ještě vyššího stupně pohotovosti. Jakmile sešlápne řidič pedál brzdy, je okamžitě k dispozici brzdná síla. Pokud není dostatečná, zvýší „Front Assist“ brzdný tlak na potřebnou úroveň, aby vozidlo dokázalo zastavit před překážkou.

Systém navíc obsahuje funkci nouzového brzdění City, která zasahuje při pomalé jízdě rychlostí nižší než 30 km/h. Pokud řidič přehlédne překážku, systém automaticky zabrzdí, čímž sníží nárazovou rychlost. V ideálním případě nárazu do překážky před vozem zcela zabrání.

Přibližně 22 procent všech nehod se zraněnými osobami jsou kolize s více než jednou překážkou. Nový Caddy je proto sériově vybaven multikolizní brzdou, aby bylo minimalizováno riziko vzniku této situace. Tento systém po kolizi automaticky zahájí brzdění, není-li toho řidič schopen. Tím lze zabránit následným kolizím. Multikolizní brzda se aktivuje, jakmile dva na sobě nezávislé senzory rozpoznají nehodu. V tomto případě je vozidlo zpomaleno na rychlost 10 km/h. Řidič však může kdykoli převzít kontrolu nad vozidlem. Všechny tři funkce jsou v tzv. pohotovostním režimu a řidič je nemůže deaktivovat.

Naopak sériově dodávaný tempomat včetně funkce omezovače rychlosti si může řidič nastavit tak, aby například nemohl překročit nejvyšší povolenou rychlost ve městě.

To samé platí pro adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), dodávaný na přání, který je aktivní v rozpětí od 0 do 160 km/h (DSG), nebo od 30 do 160 km/h (mechanická převodovka). Senzor měří vzdálenost a relativní rychlost vpředu jedoucích vozidel. Řidič nastaví požadovaný časový odstup a rychlost příslušnými tlačítky na multifunkčním volantu. Senzor pak v rámci svého dosahu sleduje situaci před vozidlem.

Řidič může funkci ACC přerušit pedálem plynu a intenzivněji zrychlit. Sešlápnutí pedálu brzdy funkci ACC okamžitě deaktivuje. Veškeré pokyny a informace systému jsou zobrazovány na centrálním multifunkčním ukazateli Plus. Ve spojení s DSG brzdí ACC vozidlo až do úplného zastavení, například v kolonách nebo dopravních zácpách. V závislosti na situaci se pak ACC v rámci definovaného časového úseku může opět samočinně rozjet.

Rovněž za příplatek se dodává asistent dálkových světlometů „Light Assist“, který na základě kamerového snímání zajišťuje zapínání a vypínání dálkových světlometů, čímž zvyšuje jízdní komfort a bezpečnost silničního provozu. Systém rozpoznává vozidla vpředu a podle toho řídí činnost světlometů.

Na přání je nabízen také asistent pro rozpoznávání únavy řidiče „Driver Alert“ (sériová výbava verzí Highline, TGI a 4MOTION), který sleduje odchylky od normálního chování řidiče a v případě nutnosti doporučí řidiči, aby si udělal přestávku k odpočinku. Systém za tím účelem průběžně vyhodnocuje chování řidiče za volantem od rychlosti jízdy 65 km/h a na základě toho usuzuje na únavu řidiče. Vyhodnocovány jsou různé signály, jako například pohyby volantu. Při neobvyklých akcích je řidiči vizuálním a akustickým signálem doporučeno, aby si udělal přestávku k odpočinku.

V kombinaci s audiosystémy Composition Colour, Composition Media a navigačním systémem Discover Media si mohou zákazníci objednat zadní kameru, která se aktivuje zařazením zpětného chodu a přenáší přesný obraz situace za vozidlem. Vyznačené pomocné linie ukazují trajektorii pohybu vozidla. Zadní kameru lze objednávat samostatně, nebo ve spojení se systémy Park Assist a Park Pilot.

Na přání dodávaný parkovací asistent „Park Assist“ automatizuje parkování na podélně i kolmo orientovaná parkovací místa – to je velmi praktický pomocník zejména pro řidiče kurýrních služeb. Systém lze aktivovat při rychlosti jízdy až 40 km/h stisknutím tlačítka na středové konzole.

Řidič si zapnutým ukazatelem směru zvolí stranu, na které chce zaparkovat. Jakmile Park Assist vyhledá prostřednictvím ultrazvukových senzorů pro Caddy dostatečně velkou mezeru pro zaparkování, může být zahájen proces asistovaného zaparkování vozu. Řidič zařadí zpětný chod a musí už jen přidávat plyn a brzdit. Řízení převezme Caddy. Řidič je podporován akustickými signály a vizuálními pokyny na multifunkčním ukazateli. Park Assist omezuje rychlost jízdy při parkování na 7 km/h.

Manévrování kromě toho usnadní parkovací senzory OPS s rozsahem snímání 360° a vizuálním zobrazováním překážek na barevném displeji příslušného audiosystému, resp. audiosystému s navigačním systémem. Řidič přitom může na základě žlutých a červených grafických prvků snadno rozpoznat, zde má Caddy nebo Caddy Maxi vpředu a vzadu dostatečnou vzdálenost od překážek. Zároveň je řidič upozorňován i akusticky.

Jednodušším způsobem pracuje ParkPilot, který podporuje řidiče při parkování zvukovými signály. V závislosti na vzdálenosti od překážky se zvyšuje frekvence přerušovaného tónu. Je-li vzdálenost od překážky méně než 30 centimetrů, je zvukový tón nepřerušovaný.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Ofic. popis bezpečnostních, asistenčních systémů 2 roků 3 týdnů zpět #139


  • Benndy_CZ
  • Avatar uživatele Benndy_CZ
Ještě doplňující info:

Více bezpečnosti přinášejí nové pneumatiky pro nouzové dojetí, které minimalizují riziko poškození pneumatiky. Vnitřní strana běhounu je opatřena polymerovou vrstvou, která zabraňuje proniknutí cizích těles s průměrem menším než 5 milimetrů.

Dojde-li k poškození běhounu, je po odstranění cizího tělesa vzniklý otvor okamžitě zaplněn viskózní těsnicí hmotou, která zabraňuje ztrátě tlaku v pneumatice. Kromě toho nemusí být vůz vybaven náhradním kolem, což snižuje hmotnost vozidla i spotřebu paliva.
Poslední úprava: 2 roků 3 týdnů zpět od Benndy_CZ.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.121 sekund

  • Auto Kelly
  • Hook
  • ELIT
  • Kobras
  • VW Brouk
  • Metropol
  • Castrol
  • escape6
  • foerch
  • alcar
  • wuerth
  • trost
  • dekarbonizace
  • Flat4
  • safex

    Přihlášení