Volkswagenclub - Fórum

Vítejte na diskuzním fóru Volkswagen clubu. Pro zapojení do diskuze se prosím přihlašte, nebo registrujte.

Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Oficiální popis motorů

Oficiální popis motorů 1 rok 7 měsíců zpět #124


  • Benndy_CZ
  • Avatar uživatele Benndy_CZ
Nabídka zahrnuje celkem šest motorůčtyři nové TDI a dva TSI. V závislosti na výkonu je lze kombinovat s pětistupňovou nebo šestistupňovou mechanickou převodovkou, resp. se sedmistupňovou převodovkou DSG. Mnohé varianty, bez ohledu na verzi převodovky, lze navíc objednat s pohonem všech kol 4MOTION. Kromě toho pracují všechny motory mimořádně úsporně.

V porovnání s předchozí generací ušetří všechny nové motory přibližně jeden litr paliva na 100 kilometrů. Všechny motory jsou sériově vybaveny systémem stop/start.

Vznětové motory: Na trhy s emisní normou EU6 bude modelová řada T uvedena se zcela novou generací motorů TDI s interním označením EA288 Nutz. Tento motor byl vyvinut s ohledem na náročné požadavky kladené na užitková vozidla. Dlouhá životnost a odolnost proto měly nejvyšší prioritu. Vpředu napříč uložené motory jsou skloněny vpřed o osm stupňů. Mají zdvihový objem 1968 cm3 a jsou připraveny ve výkonových variantách 62 kW/84 k, 75 kW/102 k, 110 kW/150 k a 150 kW/204 k.

Varianty s výkonem až 150 k jsou přeplňovány jedním turbodmychadlem s variabilní geometrií rozváděcích lopatek, zatímco ve vrcholné verzi s výkonem 204 k nalézá uplatnění dvoustupňové přeplňování. Tato jednotka nabízí maximální točivý moment 450 N.m již mezi 1400 a 2400 min-1. V tomto provedení je vznětový VW Bus poprvé schopen jízdy rychlostí více než 200 km/h. Díky dynamičtějšímu průběhu točivého momentu dosahují všechny motory výrazně lepších hodnot „pružného“ zrychlení.

Výjimečným konstrukčním řešením se může pochlubit hlava válců. Příslušné sací a výfukové ventily již v ní nejsou uspořádány vedle sebe, nýbrž za sebou. V důsledku toho ovládají oba vačkové hřídele jak sací, tak i výfukové ventily. Výhodou je vyšší maximální průtok při současně lepší tvorbě směsi díky různým délkám kanálů, která vede k dokonalejšímu spalování.

Navzdory vyššímu výkonu tak klesá spotřeba paliva a s ní i emise CO2. Spotřeba nafty byla v průměru snížena o jeden litr na 100 kilometrů. Tomu odpovídá snížení emisí CO2 o cca 24 g/km. Nejúsporněji pracují verze BlueMotion s výkonem 75 kW a 110 kW, jejichž spotřeba paliva je pouhých 5,5 l/100 km, resp. 6,0 l/100 km.

Výbava této verze tradičně zahrnuje veškerá ekonomicky smysluplná opatření pro snížení spotřeby paliva, jako je například nižší světlá výška, nižší hmotnost a pneumatiky se sníženým valivým odporem. Všechna vozidla EU6 jsou vybavena systémem stop/start.

Emisní norma EU6 vyžaduje pro všechna vozidla se vznětovými motory dodatečné systémy pro snižování emisí NOx. Tento proces může probíhat katalyticky nebo chemicky. Za tím účelem je do výfukového potrubí modelu Transporter vložen katalyzátor SCR (Selective Catalytic Reduction), který selektivně přeměňuje NOx na dusík a vodu bez vzniku nežádoucích vedlejších produktů.

Přeměna probíhá za přítomnosti synteticky vyráběného 32,5% roztoku močoviny, jako je např. AbBlue® (ISO 22241-1/AUS 32), který je uchováván v samostatné nádrži o objemu 13 litrů. Kapalina AbBlue® musí být doplňována nezávisle na servisních intervalech po ujetí cca 7000 kilometrů uživatelem nebo autorizovaným servisem. Dávkování AbBlue® probíhá automaticky.

Zážehové motory: Zážehovou alternativou je rovněž čtyřválcový motor se zdvihovým objemem 2,0 litru, který poskytuje nejvyšší výkon 110 kW/150 k nebo 150 kW/204 k. Maximum točivého momentu má hodnotu 280 nebo 350 N.m a je k dispozici již od 1500 min-1. Tento motor, známý již z předchůdce, má interní označení EA888 a nalézá uplatnění v mnoha koncernových vozidlech.

V novém modelu Transporter jsou nyní kompletně realizovány zásadní vývojové cíle, jako je lehká konstrukce, zvýšení jízdního komfortu, snížení spotřeby paliva, zvýšení výkonnosti a usnadnění údržby. Jízdní komfort například zvyšují vyvažovací hřídele uložené v bloku motoru, které eliminují setrvačné síly druhého řádu.

Vyvažovací hřídele jsou stejně jako vačkové hřídele a olejové čerpadlo poháněny řetězem, který je koncipován pro celou dobu životnosti motoru. Tím jsou sníženy náklady na údržbu a zvýšena robustnost motoru v každodenním provozu užitkového vozidla. Stejně jako motory TDI disponují i motory TSI systémem stop/start.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.150 sekund

  • Auto Kelly
  • Hook
  • ELIT
  • Kobras
  • VW Brouk
  • Metropol
  • Castrol
  • escape6
  • foerch
  • alcar
  • wuerth
  • trost
  • dekarbonizace
  • Flat4
  • safex

    Přihlášení